A tréningtranszfer az a folyamat, amelynek eredményeképp a tréningteremben tanult és gyakorolt ismereteket a résztvevő a saját munkájában alkalmazza. A kutatás során feltárni igyekszünk az ismeretek sikeres alkalmazását befolyásoló tényezőket. Ezen túl törekszünk ezek közül kiválasztani azokat, amelyek a legnagyobb mértékben járulnak hozzá a tanultak sikeres alkalmazásához.
Jelenleg rengeteg olyan tényező ismert, amely befolyásolhatja a tréning eredményét. (pl. a tréner személyisége, a tananyag minősége, a gyakorlatkiadás módja, a résztvevők motivációja, munkatapasztalata, a helyszín stb.) Ezen körülmények egymáshoz fűződő viszonyáról keveset tudunk, hiszen hatásukat általában önmagukban vizsgálják. Vagyis szükség van egy olyan kutatásra, ahol fel tudjuk fedni e bejósló tényezők hierarchiáját és egymás közötti kapcsolataikat.
E kutatás eredményeképp egy-egy vezetői tréning tervezésekor és megvalósításakor jóval könnyebben dönthetünk arról, hogy mely körülménynek szenteljük figyelmünk és forrásaink döntő többségét. (pl. Érdemes-e időigényes szimulációs gyakorlatot alkalmazni az adott tréning esetében?”)
Számokban jól kifejezhető készségek esetén (pl. napi értékesítések száma értékesítőknél, billentyűütés per perc gépírónőknél) viszonylag egyszerűbb eszközökkel is mérhetjük a készségfejlesztő tréning teljesítményre kifejtett hatását. Olyan összetett készségeknél viszont, mint például a csoportvezetés, kifinomultabb eszközre van szükség, hiszen a készség fejlődése a vezetők esetében csak hosszú távon, egyszerre több interakcióban vagy mások tevékenységeiben érhető nyomon.