Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem

Ergonómia és Pszichológia Tanszék



Alapadatok

Projekt címe
Neuromarketing: mobil, pupillometrikus, szemkamerás vizsgálati módszerek kidolgozása elsősorban in-store alkalmazásra
 
Időtartam
2009-2011
 
Partnerek
Forma Display Kft.
 
Közreműködők
Lógó Emma
Józsa Eszter
Hámornik Balázs Péter
Dr. Izsó Lajos
Láng Eszter
 

Rövid leírás

A projekt célja a Forma Display kft-vel együttműködésben a bolti szemkamerás marketingvizsgálatok lehetőségeinek vizsgálata volt. Ehhez fix és mobil szemmozgáskövető eszközt használtunk. A vizsgálat során bolti polcképeket, display képeket, reklámfelületeket elemeztünk labor helyzetben majd élő bolti (in-store) helyszíneken. A kutatás során kidolgoztunk olyan kérdőíves mérőeszközt is amely képes a váráslói magatartás stílusának jellemzésére, és vásárlói csoportok szegmentálására. A vizsgálat labor fázisában sor került a pupillometriai adatok elemzésre is amelyek a lehetséges vásárlási helyzetben a személy érzelmi állapotának, aktiváltságának meghatározására szolgálhatnak. A vizsgálatsorozatban sor került több labor helyzetben megvalósított eye-tracking elemzése és bolti helyzetben végzet valós vásárlási helyzetek vizsgálatára is melyeket kérdőíves, mozgássűrűség analízises adatok egészítettek ki. A projekt során labor és terepkutatási protokollokat dolgoztunk ki a bolti szemmozgáskövetéses vásárlásvizsgálatokhoz amelyek kérdőíves és pupillometriai adatokat is magukban foglalnak ezzel téve lehetővé a szegmentált és többszempontú vizsgálatokat a területen.

Vissza a projektek megtekintéséhez