A szemmozgáskövetés módszerének több különböző területen való alkalmazása során számos olyan tapasztalatra tettünk szert amelyek együttesen hozzájárulnak a módszer használatának fejlesztéséhez. A vizsgálatok között egyaránt vannak marketing kutatások (termékcsomagolások, és az azokon megjelenő termékattribútumok vizsgálata Hlédik Erikával (Budapesti Gazdasági Főiskola) együttműködésben), és kognitív pszichológiai alapkutatások a vizuális észlelés területéről Kovács Ilona, Gerván Patrícia és Szelényi Nóra szakmai együttműködésével (Pázmány Péter Katolikus Egyetem). Mindezek a heterogén alkalmazási területek a szemmozgáskövetés módszertanának fejlesztésében találkoznak: milyen érdeklődési övezeteket, milyen kísérleti elrendezésékben, milyen elemzési módszerekkel, és milyen kérdőíves vagy viselkedéses külső mérőeszközök támogatásával alkalmazzunk a lehető legmegbízhatóbb eredmények érdekében akár a fenti kutatási területeken akár más pl. az ember-számítógép interakció vizsgálatának területén.