A TÁMOP 2.2.2. kiemelt programhoz kapcsolódó elégedettségi vizsgálat elképzeléseit a Nemzeti Pályaorientációs Tanács 2009. szeptember 22-i „Az életút támogató pályaorientációs kutatásokról” c. tematikus kutatási ülésen vázoltuk először. Az elégedettségvizsgálat fő célkitűzése, hogy felmérje a pályaorientációs programok felhasználói – a tanácskérők – elégedettek-e a tanácsadási szolgáltatással, és ez az elégedettség milyen mértékű az egyes területeken. Az általunk kialakított elégedettségi kérdőív moduláris felépítésű, amely alkalmazható az egyéni személyes és távtanácsadásban résztvevő tanácskérők elégedettségének vizsgálatához, a csoportos tanácsadásban és a csoportos fejlesztésben, valamint a személyes elérő programban és az elérő távszolgáltatásban részt vett személyek elégedettségméréséhez.